Reklama
Telefoniczna Informacja Pacjenta

 W całym kraju ruszyła Telefoniczna Informacja Pacjenta. Jest to jeden wspólny numer telefonu dla Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

800 190 590 to dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. TIP - Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie jednoczasowo obsługiwana przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Funduszu oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:00 do 16:00.

Zalety nowego, jednolitego numeru w całym kraju:

  • zastępuje kilkanaście numerów funkcjonujących do tej pory w oddziałach wojewódzkich Funduszu
  • gwarantuje uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce

Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in.:

  • jak uzyskać kartę EKUZ
  • jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej
  • gdzie znajduje się najbliższy szpital
  • w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta
  • jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego

 

Telefoniczna Informacja Pacjenta

 800 190 590

 działa od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00

Źródło: NFZ

Podziel się
Następny artykuł

Kartoteki przechowujące wszelkie informacje medyczne o pacjencie muszą być archiwizowane i przechowywane przez długie okresy czasu. W związku z tym, k... czytaj dalej