Reklama
Praca menedżera - jak dbać o swoje zdrowie w nawale obowiązków?

Praca menedżera to niewątpliwie bardzo wymagające i obciążające zajęcie, które pochłania mnóstwo czasu i energii. Osoby pracujące na tym stanowisku muszą więc zrobić wszystko, aby zadbać o swoje zdrowie. W przeciwnym razie, mogą spodziewać się licznych problemów, które negatywnie mógłby wpłynąć na efektywne wykonywanie obowiązków zawodowych. Jak zadbać o swoje zdrowie, kiedy ilość pracy przytłacza?

 

Czym zajmuje się menedżer?

Pomimo tego że zakres obowiązków menedżera może różnić się w zależności od branży, to jednak jest to praca zasadniczo związana z zarządzaniem. Do głównych obowiązków menadżera, niezależnie od branży i firmy, zaliczyć można:

  • delegowanie zadań pracownikom,
  • organizację pracy,
  • ocenę pracowników,
  • motywację i wspieranie zespołu pracowników,
  • kontrolę postępów pracy,
  • reprezentację firmy na zewnątrz,
  • wymyślanie strategii rozwoju,
  • rozwiązywanie konfliktów.

Jak widać, praca managera związana jest z licznymi obowiązkami. Często okazuje się wręcz przytłaczająca. Osoby zatrudnione na tym stanowisku nie narzekają na nadmiar wolnego czasu. A tymczasem życie w ciągłym pośpiechu i stresie może negatywnie wpływać na ich kondycję zdrowotną. Co mogą zrobić, aby temu zapobiec?

Czy ciężko znaleźć zatrudnienie jako menadżer? Przeczytaj: https://www.eska.pl/przemysl/praca-dla-kadry-managerskiej-w-przemyslu-czy-ciezko-o-takie-oferty-pracy-aa-qyvJ-K3DJ-JzBb.html

Jak manager może zadbać o swoje zdrowie?

Menedżerowie to z reguły osoby bardzo zapracowane, których czas jest mocno ograniczony. Pomimo wielu obowiązków powinni znaleźć czas na troskę o zdrowie. Wszystko po to aby zachować równowagę w życiu oraz utrzymać dobrą kondycję psychofizyczną. Oto kilka przydatnych wskazówek.

Zdrowe odżywianie i aktywność fizyczna

Zdrowe odżywianie i ruch to podstawa dbałości o zdrowie nie tylko w przypadku zapracowanych menedżerów. Niemniej jednak to właśnie osoby przytłoczone przez nadmiar obowiązków zawodowych powinny zwrócić szczególną uwagę na swój jadłospis. Dieta obejmować kilka regularnych posiłków w ciągu dnia i dostarczać wszystkich niezbędnych składników odżywczych, witamin i składników mineralnych.

Niestety, doświadczenie pokazuje, że managerowie to osoby, które z braku czasu często zaspokajają głód wysokoprzetworzoną żywnością, fast foodami i słonymi przekąskami. To prosta droga do problemów zdrowotnych. Warto zwrócić uwagę na te nieprawidłowe nawyki i jak najszybciej je zmienić.

Doskonałym uzupełnieniem zbilansowanej i zdrowej diety jest ruch. Po pracy nie warto bezczynnie siedzieć na kanapie – o wiele lepszym rozwiązaniem jest wyjście na długi spacer, krótka przewieszka czy też trening na siłowni.

Badania kontrolne – przynajmniej raz w roku!

Wykonywanie regularnych zadań kontrolnych to jedna z najważniejszych zasad troski o zdrowie. Osoby żyjące w permanentnym stresie przynajmniej raz do roku powinny wykonywać nie tylko podstawowe badania kontrolne, ale także dokładne badania pod kątem różnego rodzaju chorób.

Menedżerowie to osoby zatrudnione na kierowniczych stanowiskach – zazwyczaj pracodawcy oferują im pakiety medyczne, które umożliwiają i bezpłatne wykonanie najważniejszych badań. Warto to wykorzystać!

Jak zachować równowagę pomiędzy pracą a życiem prywatnym?

Pomimo tego że w życiu każdego menedżera praca niewątpliwie zajmuje bardzo ważne miejsce, to jednak nie można zapomnieć o życiu prywatnym.

Zwłaszcza te osoby, które założyły już rodzinę, powinny pamiętać o tym, że to nie praca powinna być na pierwszym miejscu. Work life balance to absolutna podstawa. Jeśli równowaga zostanie zachwiana, szybko może skończyć się to wypaleniem zawodowym, problemami w życiu rodzinnym i pogorszeniem stanu psychicznego.

Artykuł SPONSOROWANY 

 

Podziel się
Następny artykuł

Dawstwo komórek jajowych to ogromna pomoc dla par, których dotyczy problem niepłodności. czytaj dalej