Reklama
Jak walczyć ze stresem?

Zewnętrzne środowisko odczuwamy zmysłami – ciepło i zimno, hałas i cisza lub przyjemne dla ucha dźwięki, światło i ciemność, zapachy. Wszystkie te bodźce trafiają przez zmysły do mózgu i tam przetwarzane są na działanie. Kulimy się z zimna, słuchamy muzyki, mrużymy oczy na słońcu. Na pozór wszystko to jest proste i oczywiste, ale czasami jest coś nie tak. Czujemy zdenerwowanie, pobudzenie lub apatię. Cały ten mechanizm przetwarzania bodźców na konkretne czynności nazywamy sensoryką.

Zaburzenia w sensoryce mogą powodować wiele dolegliwości ze stresem na czele. W tego typu problemach stosuje się tak zwane pomoce sensoryczne. Wbrew technicznie brzmiącej nazwie wcale nie są to skomplikowane urządzenia. Pozbawione wszechobecnej elektroniki, wykonane z naturalnych materiałów pomagają wyciszyć się i zrelaksować. Typowym przykładem takich przedmiotów są worki sensoryczne.

Jak wyglądają worki sensoryczne?

Wykonane są z miękkiej, elastycznej tkaniny. Specjalnie opatentowana pod nazwą SecondSkin, która mówi sama za siebie. Ich twórcy z firmy intibag.eu zadbali, aby były bezpieczne, również dla dzieci. Są dostępne w różnych rozmiarach i przyjemnych, pastelowych kolorach. Na stronie intibag.eu można wybrać również worki zróżnicowane pod względem docisku do ciała. Tkanina całkowicie przepuszcza powietrze. Zalecany czas do przebywania w takim worku to od 20 minut do godziny, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby spędzić w nim więcej czasu. Wszystkie produkty intibag.eu powstały w wyniku badań i doświadczeń firmy, która współpracuje z najlepszymi fizjoterapeutami.

Jak używać intimate bag?

Worki sensoryczne służą przede wszystkim do wypoczynku. Można do nich wejść, owinąć się miękkim materiałem i całkowicie odseparować od środowiska zewnętrznego. Wywołują poczucie bezpieczeństwa, ciepła i ukojenia. Mogą być używane również do spania zamiast lekkiego, letniego śpiwora. Do worka sensorycznego należy wchodzić w jednej warstwie odzieży lub nago aby zapewnić jak najlepsze otulenie ciała. Dzieci mogą wykorzystywać worek do zabawy jako kryjówkę. Można w nich drzemać, medytować, słuchać muzyki relaksacyjnej. Przydają się również do różnego rodzaju ćwiczeń oddechowych, pozwalają też na zmianę pozycji. Są lekko przezroczyste, dzięki temu można przebywając w worku obserwować najbliższe otoczenie. Należy używać ich na miękkim i gładkim podłożu aby nie uszkodzić delikatnego materiału. Każdy może stosować je w domu, przydadzą się również w gabinetach fizjoterapii lub psychoterapii.

Podziel się
Następny artykuł

Konsekwencją nieleczonej zakrzepicy żył może być zator, który w wielu przypadkach kończy się śmiercią. Sprawdź, jak zapobiegać chorobie oraz jak wykry... czytaj dalej