Reklama
Odporność dziecka. Ważna sprawa

Wielu rodziców zastanawia się, jak uchronić dziecko przed infekcjami. Musimy jednak pamiętać, że każda infekcja przebyta przez naszą pociechę wspomaga układ immunologiczny i, wbrew powszechnemu przekonaniu, wzmacnia ją na przyszłość. Układ odpornościowy dziecka cały czas się buduje, zapamiętuje chorobowe drobnoustroje i szykuje armię na walkę z nimi. Warto na co dzień go wspomagać i pobudzać go do działania. Jak to zrobić? Co na odporność dla dziecka jest najlepsze? Poznajmy kilka zasad.

10 kroków na wzmacnianie odporności naszych dzieci

Odpowiedzialny opiekun każdego dnia robi wszystko, by pomóc dziecku zdrowo rosnąć. Żeby wspierać układ immunologiczny malucha, należy pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Co na odporność dla dziecka stosować?

  1. Dobrze zbilansowana dieta. Już od najmłodszych lat uczmy nasze dzieci zdrowych nawyków. Należą do nich: 5 posiłków dziennie, żywność jak najmniej przetworzona, produkty sezonowe, warzywa i owoce, czyli naturalne źródła witamin i minerałów. Uczmy dzieci jedzenia kasz, ryżu, pełnoziarnistego pieczywa, chudych mięs, nabiału, ryb. Dobrze zbilansowana dieta powinna być bogata w białko, żelazo, wapń, mikroelementy i witaminy.

  2. Nawadnianie. Dobrze nawodniony organizm to pierwszy krok na drodze po zdrowie. Już od najmłodszych lat uczmy dzieci regularnego picia wody. Nie podawajmy malcowi słodzonych, gazowanych i sztucznych napojów.

  3. Ruch na świeżym powietrzu. Bez względu na pogodę wychodźmy z dziećmi na spacery – ruch to bardzo ważny element wzmacniania odporności. Codzienny spacer, zabawa na placu zabaw, jazda na rowerze itp., doskonale stymulują i pobudzają komórki odpornościowe.

  4. Hartowanie. Przerębel na jeziorze to oczywiście przesada, ale warto zadbać o to, by na co dzień hartować organizm naszego dziecka. Ubierajmy je zgodnie z warunkami panującymi na dworze, nie przegrzewajmy go. Idealnie sprawdzi się tutaj zasada ubrania na tzw. cebulkę. Zawsze można coś zdjąć lub dołożyć, gdy warunki pogodowe się zmienią.

  5. Unikanie stresów – maluch ma jeszcze czas na takie sytuacje. Starajmy się, aby nie przechodził nadmiernie stresujących sytuacji, chrońmy go przed nimi. Stres źle działa na organizm, a co za tym idzie – na układ odpornościowy.

  6. Zdrowy sen. Zadbajmy o to, aby dziecko się wysypiało. Ważna jest regularność i odpowiednia porcja snu. W jego trakcie organizm się resetuje, odpoczywa i wzmacnia. 

  7. Suplementacja. Warto sięgnąć po probiotyki, które budują mikroflorę bakteryjną i są odpowiedzialne za wytwarzanie dobroczynnych bakterii wspomagających obronę przed drobnoustrojami. Jeżeli dziecko nie jest zwolennikiem warzyw i owoców, warto wspomóc go też preparatami witaminowymi.

  8. Unikajmy sterylnych warunków, kontakt z drobnoustrojami stymuluje układ odpornościowy, który uczy się, jak walczyć z chorobotwórczymi patogenami.

  9. Wyeliminowanie dymu papierosowego. Nigdy nie palmy przy dziecku. Dym wpływa niekorzystnie na układ oddechowy i zwiększa podatność na infekcje.

  10. Szczepienia. Korzystajmy z ich dobrodziejstw. To dzięki nim układ odpornościowy jest w stanie zbudować tarczę ochronną, dzięki nim wytwarza przeciwciała. Chroni przed zakażeniem, ciężkim przebiegiem lub powikłaniami wielu chorób.

Więcej informacji na temat tego, co na odporność dla dziecka stosować, można znaleźć na stronie: https://www.acidolac.pl/odpornosc-u-dziecka/5-naturalnych-sposobow-na-odpornosc.

Co na odporność dla dziecka?

Zdrowa dieta, probiotyki, ruch na świeżym powietrzu zbuduje doskonała ochronną barierę przeciwko niechcianym chorobotwórczym drobnoustrojom. Dbajmy o nasze dziecko, a jego organizm z pewnością się odwdzięczy!

Podziel się
Następny artykuł

Rozpoznanie ADHD u dziecka jest bardzo trudne, ponieważ polega na wnikliwej obserwacji jego zachowań. Często rodzice bagatelizują objawy ADHD, które w... czytaj dalej