Reklama
Reklama
Modne diety - czy warto je stosować?
Każdego roku jesteśmy zasypywani informacjami dotyczącymi nowych trendów żywieniowych. W 2016 roku karierę mają zrobić rośliny strączkowe, starożytne ziarna i dieta nordycka. W ubiegłym roku modna była dieta paleo, a jeszcze wcześniej Dukana. Niesłabnącą popularnością cieszy się dieta bezglutenowa, śródziemnomorska oraz niskotłuszczowa. Co sezon pojawiają się nowe pomysły i diety-cud, poparte mniej lub bardziej przełomowymi badaniami. Jak odnaleźć się w gąszczu zaleceń dietetycznych i zmiennych trendów żywieniowych?

- Takie ciągłe podążanie za modą i ciągła zmiana swojego sposobu żywienia nie jest dobra dla naszego organizmu. Nasz organizm nie przyzwyczaja się do konkretnych składników i jest stale w trakcie zmian. My też cały czas zmieniamy nasz sposób żywienia, więc nigdy tak naprawdę nie żywimy się dobrze. Dodatkowo jeżeli korzystamy z nowych zaleceń musimy pamiętać o tym, że często one są niesprawdzone – mówi Zuzanna Antecka, dietetyk, psycholog.

Dobra dieta, czyli jaka?

Na co zatem powinniśmy postawić, skoro tak wiele diet jest jedynie chwilową modą, a trendy żywieniowe zmieniają się co sezon? Okazuje się, że prawidłowa dieta może być prosta i skuteczna. Przede wszystkim należy skupić się na prawidłowych nawykach żywieniowych oraz diecie bogatej w warzywa, owoce i soki, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu i powinny stanowić podstawę naszego codziennego jadłospisu. Czasem najlepszym rozwiązaniem jest to najprostsze.

Wiedza o żywieniu człowieka rozwija się niezwykle dynamicznie. Nie musimy jednak posiadać doktoratu z dietetyki, aby prawidłowo się odżywiać. Planowanie zakupów, jedzenie powoli, gotowanie potraw w domu, różnorodna i urozmaicona dieta, jedzenie do każdego posiłku warzyw i owoców czy wypijanie szklanki soku w ciągu dnia to przykłady prostych rad, które łatwo wprowadzić w życie i które mają potwierdzony pozytywny wpływ na nasze samopoczucie – dodaje specjalistka ds. żywienia.

Doskonałym sposobem na uzupełnienie diety w warzywa oraz owoce są soki i musy, które mogą stanowić dodatek do pożywnego posiłku lub samodzielną przekąskę w ciągu dnia. Soki i musy są ważnym elementem prawidłowej, zbilansowanej diety i dostarczają – praktycznie tak samo jak warzywa czy owoce, z których zostały wykonane – cennych witamin, minerałów i wartości odżywczych. Sięgając po soki i musy możemy cieszyć się smakiem naszych ulubionych owoców i warzyw praktycznie przez cały rok.

100% soki i musy to produkty w pełni naturalne. Zgodnie z prawem nie wolno do nich dodawać żadnych dodatków: aromatów, barwników, konserwantów i cukrów. Z powodzeniem szklanka 100% soku lub saszetka musu może zastąpić nam jedną z 5 zalecanych porcji warzyw i owoców dziennie. Dzięki temu nasza dieta będzie bardziej różnorodna, a nasze ciało będzie funkcjonować co raz lepiej – potwierdza dietetyk, Zuzanna Antecka.

Podziel się
Następny artykuł

Zielone koktajle to bomby witaminowe. Te na bazie szczawiu lub szpinaku są jednak źródłem nie tylko substancji odżywczych, lecz także szkodliwego kwas... czytaj dalej

Reklama