Reklama
Diagnostyka Jajnika - kampania społeczna edycja V

Diagnostyka jajnika kampania społeczna edycja V

W tegorocznej odsłonie kampanii chcemy wzbudzić w kobietach nawyk dokładnej obserwacji ciała i reagowania na sygnały, które daje nam organizm. Aktywne życie zawodowe, czy realizacja kolejnych celów nie pozwalają na dostateczną uważność. Chcemy wyczulić kobiety na obserwację swojej sylwetki. Uruchamiamy w kobietach szersze postrzeganie tego, co dzieje się z ich organizmem. Cel kampanii 14 listopada 2019 r. startuje V odsłona ogólnopolskiej społecznej kampanii Diagnostyka Jajnika, OBSERWUJ – i nie daj się zaskoczyć rakowi jajnika!

Ambasadorzy to wszystkie gwiazdy dotychczas wspierające kampanię: Anna Dereszowska, Anna Korcz z córką Anną, Krystian i Maria Wieczorek oraz Magda Gessler. „Nie bez przyczyny postanowiłyśmy zaprosić wszystkich dotychczasowych Ambasadorów, ponieważ pięciolecie jest dla nas czasem podsumowań dotychczasowych działań i rezultatów kampanii. W tym roku chcemy zwrócić uwagę kobiet na obserwację ciała i niebagatelizowanie niepokojących objawów, które wysyła im organizm. – mówi Ida Karpińska, Prezes Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości.

„Na raka jajnika co roku w Polsce zapada ok. 3500 kobiet. Jest to bardzo niebezpieczny przeciwnik, gdyż u około 70% chorych, nowotwór jest rozpoznawany w zaawansowanym stadium, czyli na etapie pojawienia się przerzutów do miejsc oddalonych od jajnika. Zazwyczaj są to narządy zlokalizowane w jamie brzusznej i dlatego część objawów może sugerować schorzenie przewodu pokarmowego.” – mówi Prof. dr hab. n. med. Mariusz Bidziński, ginekolog, onkolog oraz ekspert kampanii „Diagnostyka Jajnika”. Nowotwór ten jest trudny do wykrycia, trudno mu przeciwdziałać, jednak nie ma nic gorszego niż bezczynność. Dlatego też celem kampanii jest nawoływanie kobiet w każdym wieku, żeby oprócz cytologii pamiętały również o dopochwowym USG, dzięki któremu można wykryć zmiany na jajnikach. Tegoroczna odsłona kampanii ma na celu wzbudzić w kobietach nawyk dokładnej obserwacji ciała i reagowania na sygnały, które daje organizm. Ze względu na złożoność leczenia raka jajnika, w przypadku podejrzenia lub rozpoznania histopatologicznego tego nowotworu należy dążyć do diagnostyki i rozpoczęcia leczenia w specjalistycznych placówkach medycznych, które ze względu na doświadczenie posiadają najlepszą skuteczność terapeutyczną w tym obszarze.

„W leczeniu raka jajnika do chirurgii i leczenia systemowego dołącza, jako niezbędne wsparcie, leczenie żywieniowe. Chorzy onkologicznie są szczególnie narażeni na niedożywienie i możliwość związanych z tym powikłań, łącznie z modyfikacją (ze zmianami) rytmu leczenia, co może mieć wpływ na powodzenie terapii. Łatwo wiec jest zrozumieć potrzebę odpowiedniego żywienia przed, w trakcie i po leczeniu przeciwnowotworowym, celem poprawy wyników i podniesienia jakości życia naszych pacjentek” - mówi lek. Piotr Klimczak, Kierownik Oddziału Ginekologii Onkologicznej, specjalista ginekologii onkologicznej z Opolskiego Centrum Onkologii.

 W czasie trwania kampanii kobiety z całej Polski będą mogły skorzystać z darmowych badań - USG przezpochwowych.

Placówki medyczne, które dotychczas włączyły się w akcje to:

  • Szpital Powiatowy w Chrzanowie;
  • Szpital Specjalistyczny im. Św. Rodziny SPZOZ w Warszawie;
  • Szpital Specjalistyczny im. Henryka Klimontowicza w Gorlicach;
  • Gabinety Lekarskie Łucka w Warszawie;
  • Centrum Medyczne MEDICONCEPT we Wrocławiu;
  • Poliklinika evi-MED nr 3 w Gdyni;
  • Pro Creative Poradnia Lekarska. Ginekologia i Położnictwo – dr Bartłomiej Golański z Krakowa;
  • Szpital Kliniczny im. ks. Anny Mazowieckiej w Warszawie;
  • Scanmed; NZOZ Przychodnia Lekarska SANUS z Zabrza,
  • Radomskie Centrum Onkologii.

Rada ekspertów W ramach kampanii Organizacja Kwiat Kobiecości powołała Radę Ekspertów, która obejmuje całość kampanijnych działań opieką merytoryczną oraz wystąpi podczas konferencji prasowej w dniu 14 listopada w PAPie. W skład rady wchodzą:

  • Prof. dr hab. n. med. Jan Lubiński - lekarz specjalista w dziedzinie genetyki klinicznej oraz patomorfologii
  • Prof. dr hab. n. med. Mariusz Bidziński – ginekolog – onkolog; profesor nauk medycznych, specjalista z dziedziny położnictwa I ginekologii oraz ginekologii onkologiczne
  •  Marta Rybicka – business unit director, agencja badawcza IQS
  • Lek. Piotr Klimczak – Opolskie Centrum Onkologii, Kierownik Oddziału Ginekologii Onkologicznej, specjalista ginekologii onkologicznej.

Kampania rozpoczyna się 14.11.2019 i trwa do 14.12.2019 r.

Źródło: Kwiat Kobiecości

Podziel się
Następny artykuł

Panie i Panowie, szacuje się, że na osteoporozę choruje co trzecia kobieta po menopauzie, ale problem osteoporozy dotyka coraz młodszych osób, szczegó... czytaj dalej