Aktualne badania w Twoim województwie
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ełku uruchamia innowacyjne narzędzie wsparcia ełckich seniorów. Będą to usługi „TELEOPIEKUŃCZE”, które pozytywnie wpłyną na poprawę jakości życia.
Miasto Ełk przystąpiło do realizacji pilotażowego programu wdrażania usług opiekuńczych w formie teleopieki. W roku 2018 wsparciem zostanie objętych 20 mieszkańców Ełku.
Odbiorcami usług teleopiekuńczych będą mieszkańcy Ełku powyżej 60 roku życia, w szczególności osoby samotne i chore. Jednym z warunków przystąpienia do programu jest posiadanie niezastrzeżonego i niezablokowanego nr telefonu komórkowego lub stacjonarnego.
Usługi teleopiekuńcze będą kierowane do osób, których zdrowie lub życie może być realnie zagrożone, a nie są one w stanie wezwać pomocy w sposób tradycyjny.
Celem programu jest zapewnienie całodobowego dyżuru Centrum Operacyjno-Alarmowego i jego gotowości do wykonania zleconych procedur po otrzymaniu sygnału od osoby objętej usługami teleopiekuńczymi za pośrednictwem „czerwonego przycisku alarmowego”.
Centrum Operacyjno-Alarmowe o wywołanym alarmie i zaistniałym problemie powiadomi jedną z osób do kontaktu, wskazaną w karcie informacyjnej, a w razie konieczności wzywa karetkę pogotowia ratunkowego, Policję lub Straż Pożarną pod adres odbiorcy usług teleopiekuńczych.
Przedsięwzięcie w 2018 roku będzie realizowane dzięki wsparciu finansowemu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Szczegółowych informacji udzielają pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ełku, ul. Piłsudskiego 8, tel. 87 732 67 18, 87 732 67 21 lub 87 732 65 40.
Źródło: Urząd Miasta Ełku